Koszyk

Zaloguj            Zarejestruj

Regulamin zwrotów

Regulamin zwrotów Lunekids

*wszystkie terminy, o których jest mowa czy to w regulaminie, czy w Ustawie, są dniami kalendarzowymi

Czy klient może się rozmyślić?

Tak, klient może się rozmyślić i odstąpić od umowy w ciągu 30 dni. Należy przy tym pamiętać, iż na rzeczone 30 dni składają się:

  • 14-dniowe podstawowe prawo zwrotu, rozpoczynające się od momentu odebrania zamówienia.
  • 16-dniowe rozszerzone prawo zwrotu, rozpoczynające się następnego dnia po zakończeniu podstawowego prawa zwrotu.

Odstąpienie od umowy – 14 dniowe podstawowe prawo zwrotu.

Klient może się rozmyślić i odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Nie trzeba podawać żadnych przyczyn takiej decyzji.

Termin, w którym przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, upływa po 14 dniach od dnia wejścia przez klienta lub wskazaną przez niego stronę trzecią (inną niż dostawca) w fizyczne posiadanie zamówionych produktów.

Aby zmieścić się w terminie odstąpienia od umowy, wystarczy przesłać nam powiadomienie o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy przed upływem 14-dniowego okresu. Po przesłaniu informacji o odstąpieniu od umowy kupna – sprzedaży, mają Państwo 14 dni na odesłanie produktu.

WAŻNE!

Należy pamiętać, że prawo do odstąpienia od umowy dotyczy zawsze wszystkich elementów każdego produktu. W związku z tym nie można zrezygnować z zakupu tylko niektórych elementów w przypadku zakupienia zestawu. Rezygnacja w tym przypadku dotyczy całego zestawu.

Generalnie – zwracane mogą być produkty tak, jak są wyszczególnione na dokumencie zakupu. Jeśli zakupili Państwo na przykład krzesło, jako osobny produkt – możecie Państwo skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. Jeśli jednak to samo krzesło jest jednym z elementów zestawu – wtedy prawo do odstąpienia od umowy kupna – sprzedaży obowiązuje w zakresie całego zestawu, a nie pojedynczego jego elementu.

Jeśli zakupiony został więcej niż jeden produkt, a związku z tym został udzielony rabat na każdy z nich, odstąpienie od umowy kupna – sprzedaży jedynie na jeden z nich, powoduje utratę udzielonego rabatu. Jeśli odstąpienie od umowy kupna sprzedaży będzie obejmować wszystkie produkty, zostanie zwrócona pełna zapłacona kwota.

Jak skorzystać z prawa do rezygnacji z zakupu?

Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o takiej decyzji, przedstawiając jednoznaczne oświadczenie w formie listu lub też wiadomości email. Można także skorzystać z wygodnego formularza dostępnego na stronie: https://lunekids.pl/reklamacje/ w rodzaju zgłoszenia wybierając „Odstąpienie od umowy kupna – sprzedaży”.

Jeśli klient chce odstąpić od umowy w formie pisemnej, może to zrobić, korzystając z przygotowanego przez nas formularza, ale nie jest to obowiązkowe. 

Prosimy pamiętać, żeby formułując wiadomość bądź formularz, który skutecznie poinformuje nas o zamiarze odstąpienia Państwa od umowy kupna-sprzedaży, znalazły się w tam następujące informacje:

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy musi zawierać istotne informacje, takie jak:

  • nagłówek „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość” lub „zawartej poza lokalem przedsiębiorcy”,
  • oświadczenie o odstąpieniu od umowy w zgodzie z przepisem art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. poz. 271 ze zm.),
  • numer umowy, a także miejsce i datę jej zawarcia,
  • numer rachunku bankowego, na którym mają się znaleźć środki pieniężne,
  • podpis

Wiadomości lub kartki lub jakiekolwiek inne medium z lakoniczną informacją, ograniczającą się do sformułowań typu: odsyłam produkt, zwracam, oddaję, NIE MOGĄ BYĆ UZNANE, ZA SKUTECZNE ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA SPRZEDAŻY! Nie sposób bowiem stwierdzić czego, kogo i w jaki sposób dotyczą, ani czy informują o reklamacji, rękojmi czy innym zdarzeniu.

Gorąco polecamy skorzystać z gotowych rozwiązań:

Co się stanie, gdy klient zrezygnuje z zamówienia i odstąpi od umowy?

W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszt dostawy (z wyjątkiem kosztów dodatkowych wynikających z wyboru sposobu dostawy innego niż najtańszy proponowany przez nas standardowy sposób dostawy).

Zwrot kosztów nastąpi bez zbędnej zwłoki i nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym otrzymamy zwracane produkty.

Czy klient może się rozmyślić i odstąpić od umowy po upłynięciu 14-dniowego okresu?

Tak, oprócz przysługującego zgodnie z prawem okresu odstąpienia od umowy (14 dni) dopuszczamy rezygnację po upłynięciu dłuższego okresu – 30 dni.

Okres między 15 a 30 dniem to okres rozszerzonego prawa zwrotu.

Odstąpienie od umowy – rozszerzone prawo zwrotu.

W okresie obowiązywania rozszerzonego prawa zwrotu zwracamy koszty tylko produktów w nienaruszonych opakowaniach. Oznacza to, że aby otrzymać zwrot kosztów w okresie obowiązywania rozszerzonego prawa zwrotu (po upłynięciu przysługujących zgodnie z prawem 14 dni na odstąpienie od umowy), należy zwrócić produkty w nienaruszonych opakowaniach. Jednak nawet w przypadku zwrotu produktu w otwartym opakowaniu klientowi może przysługiwać prawo do zwrotu środków w formie kodu do wykorzystania w naszym sklepie. W przypadku korzystania z rozszerzonego prawa zwrotu nie są zwracane koszty wysyłki – zarówno w przypadku zwrotu gotówki na konto, jak i w formie kodu.

Odstąpienie od umowy – produkty personalizowane

W przypadku zamówienia produktów personalizowanych (imię, nazwa, indywidualny wzór) nie ma możliwości zwrotu produktu.

Podstawa prawna – pkt 3 art. 38 ustawy o prawach konsumenta.

 

Jak i gdzie należy zwrócić otrzymane produkty?

Produkty należy odesłać jak najszybciej, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowano nas o odstąpieniu od umowy. Dotyczy to wszystkich przypadków rezygnacji z umowy. 

Zwracane produkty należy wysyłać na adres:
LUNEKIDS, ul. Stargardzka 7-9, 54-156 Wrocław

W jakim stanie powinny być zwracane produkty?

AKTUALIZACJA Z DNIA 7 LUTEGO 2024:

“Od 1 stycznia 2024 produkty zwracane w podstawowym, 14 dniowym prawie zwrotu –  mogą nosić widoczne, kosmetyczne ślady użytkowania oraz uszkodzenia, ale być pełnowartościowe od strony użytkowej – czyli spełniać warunki kategorii Zero Waste.

Jak wyglądają Zero Waste?”

Produkty zwracane w rozszerzonym, 30 dniowym prawie zwrotu –  produkt musi być pełnowartościowy oraz nadawać się do dalszej odsprzedaży. Klient jest odpowiedzialny za każde zmniejszenie wartości produktów wynikające z obchodzenia się z nimi w sposób inny, niż jest to konieczne do oceny ich właściwości, cech i sposobu działania.

Jeżeli zwracany produkt będzie całkowicie zniszczony i kompletnie uszkodzony, niezdatny do jakiejkolwiek właściwej eksploatacji, a koszt jego naprawy przekroczy koszt zakupu –  następuje szkoda całkowita. W takim wypadku otrzymają Państwo informację o możliwości odebrania odsyłanego produktu.

Oznacza to, że podczas zwracania kosztów w związku z odstąpieniem od umowy uwzględnimy odpowiednio ewentualną utratę wartości produktów wynikającą z obchodzenia się z nimi w sposób inny, niż jest to konieczne do oceny ich właściwości, cech i sposobu działania. Informujemy, że otwarcie opakowania zewnętrznego oraz opakowań wewnętrznych powoduje znaczną utratę wartości produktu, co wiąże się z dużo mniejszym zwrotem kosztów w przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy. Podobnie dzieje się w przypadku zwrotu tylko części elementów zamiast całego produktu. Prosimy pamiętać, iż elementy, służące zabezpieczeniu zawartości opakowania na czas wysyłki również stanowią elementy składowe zestawu, posiadające swoją wymierną wartość.

Ponadto zwracamy szczególną uwagę, iż nasze produkty, ze względu na wymagania wytrzymałościowe, technologię materiału i produkcji oraz metodologię montażu zaprojektowane i wykonane są do jednorazowego złożenia i użytkowania.

Próba demontażu prawidłowo złożonego produktu może prowadzić do jego uszkodzenia i znacznej, nierzadko całkowitej utraty jego wartości.

Dlaczego ważne jest, aby prawidłowo zabezpieczyć zwracany towar?

Jako nadawca paczki odpowiadasz za jej bezpieczny transport. Jeżeli nie przygotujesz jej odpowiednio i otrzymamy uszkodzony produkt, kwota zwrotu może zostać pomniejszona o utratę wartości, proporcjonalnie do powstałych szkód.

Ponadto kwota zwrotu może zostać pomniejszona w przypadku:

  • jeśli zwracany przez Ciebie towar jest uszkodzony
  • jeśli zwracany towar lub jakakolwiek jego część składowa nosić będzie ślady użytkowania, które świadczą o tym, że był on używany w większym stopniu niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości, będzie brakowało elementów itp.

Prosimy pamiętać, że na produkt składają się:

  • elementy – części składowe produktu
  • akcesoria montażowe
  • dedykowane opakowanie

Jeśli przesyłka, którą odeślesz zaginie w transporcie, bądź też dotrze uszkodzona, złóż reklamację do przewoźnika – w przypadku wysyłki na koszt własny za przesyłkę wysłaną do sprzedającego odpowiada kupujący).

Czy karty podarunkowe podlegając zwrotowi?

Karty podarunkowe oraz wszelkiego rodzaju kody specjalne, posiadające wartość walutową, nie podlegają zwrotowi czy wymianie.

Kto ponosi koszty wysyłki zwracanego produktu?

W przypadku podstawowego prawa zwrotu, zgodnie z prawem koszty zwrotu ponosi Kupujący.

W przypadku rozszerzonego prawa zwrotu, koszt zwrotu ponosi Kupujący. Ponadto koszt pierwotnej wysyłki nie jest zwracany.

Jeśli otrzymali Państwo uszkodzoną przesyłkę z widocznymi śladami uszkodzenia na opakowaniu – należy ten fakt zgłosić niezwłocznie, tego samego dnia bezpośrednio do przewoźnika lub do nas, byśmy w Państwa imieniu dokonali takiego zgłoszenia. Zgłoszenia po tym terminie są przez przewoźników oddalane automatycznie.

Jeśli otrzymali Państwo przesyłkę, której opakowanie nie nosi śladów uszkodzenia, lecz jego zawartość mimo wszystko jest uszkodzona – należy ten fakt zgłosić niezwłocznie, do 7 dni od daty odebrania przesyłu bezpośrednio do przewoźnika lub do nas, byśmy w Państwa imieniu dokonali takiego zgłoszenia. Zgłoszenia po tym terminie są przez przewoźników oddalane automatycznie.

Przed rozpoczęciem montażu produktów należy zweryfikować stan elementów. Jeżeli któryś z elementów produktu jest uszkodzony, należy odstąpić od montażu produktu i złożyć reklamację. Montaż produktu w oparciu o uszkodzone elementy oznacza akceptację ich stanu przez Kupującego, co powoduje, że reklamacja uszkodzonych elementów może nie zostać uznana przez Sprzedającego lub Gwaranta.

PLATFORMA DO SKŁADANIA REKLAMACJI

Wszystkie nasze produkty projektujemy i wytwarzamy z zachowaniem najwyższych standardów higienicznych. Posiadają one wszelkie niezbędne atesty, są bezpieczne i ekologiczne. Paczka, która do Państwa dotrze, jest odpowiednio zapieczętowana, co daje Państwu gwarancję, iż przedmiot znajdujący się w środku, nie był nigdy wcześniej używany.

Koszty przesyłki zwracanego towaru pokrywa Kupujący.

“Darmowa wysyłka” to marketingowa nazwa rabatu kwotowego udzielanego na towar objęty promocją, w wysokości kosztu wysyłki przez DPD.

Aktualny cennik DPD znajdą Państwo pod adresem:

https://www.dpd.com/pl/pl/cennik-przesylek-krajowych/

TABELA CZĘŚCI ZAMIENNYCH Z CENAMI